Ahad, 16 Mac 2014

PRKKAJANG: WANITA MALAYSIA ADALAH WANITA PALING HINA KERANA BERANAK ATAS LANTAI







Entah apa yang bermain di fikiran wanita yang diberikan gelaran Mak Lampir oleh sesetengah orang di luar sana. Hina sangat ke wanita-wanita di Malaysia?

Zuraida, mengeluarkan kenyataan tersebut pada 8 Mac 2014 jam 9 malam di Taman Desa Jenaris semasa pelancaran Jentera PRK Kajang.

Zuraida seorang 'wanita' yang juga seorang ahli parlimen Ampang berkata wanita Malaysia adalah wanita yang paling hina kerana beranak di atas lantai.

Apa masalahnya beranak di atas lantai jika dalam keadaan terpaksa? Akibat, dia menjadi bahan kutukan rakyat di laman Facebook.



STATEMENT PILIHAN:

Maaf ya makcik. Nak tanya beberapa soalan;

1- dulu masa makcik dilahirkan, atas tilam ke atas lantai? Kalau jawapannya atas lantai maksudnya makcik ni HINA lah?

2- Saper makcik ni nak label perempuan Malaysia ni hina? Mak saya tak hina, nenek saya pun tak hina, beranak mana kisah apa.. Tang mana pulak beranak atas lantai tu hina?

3-makcik ni Saper sebenarnya? Tak pernah dengar nama, Owh lupa biasalah nak glamor - buat statement power mesti dapat banyak like n comments kan? Tak kira lah komen tu makan diri sendiri

4- ni pak cik ker mak cik? Kalau pakcik hebat la, Sbb drag chanteq, kena lagi tudung pink...

5- Allah, Rasulullah and mana2 nabi tak pernah hina wanita.. Hebat la makcik ya bole melabelkan orang hina..

6-terimalah balasan atas kebodohan diri sendiri.. Kerana statement awak tu menghina diri sendiri.


Ketaksuban berpolitik sehingga sanggup menghina kaum hawa adalah satu perkara yang tidak boleh diterima. Inilah akibatnya bila dah terlalu OBSES sangat dengan parti. Tak kiralah BN ke PR ke, tiada sesiapa yang wajar menghina mana-mana pihak. Perkara seperti ini yang membuatkan rakyat semakin menyampah dengan landskap politik di negara kita. - 






SUMBER: My Media Hub





Tiada ulasan:

Catat Ulasan