Selasa, 11 Mac 2014

PESAWAT MAS HILANG: TELEFON PENUMPANG MASIH BERDERING SETELAH 4 HARI

 Gambar Mirror UK – MRMDescription: http://admax.effectivemeasure.net/emnb_1_851457.gif

Sebanyak 19 keluarga penumpang pesawat MAS MH370 yang hilang telah nampaknya masih dihubungkan kepada yang tersayang walaupun ada masih tidak mempunyai petunjuk tentang apa yang berlaku kepada mereka. Misteri hilangnya pesawat MH370  Malaysia Airlines penerbangan semakin lebih mendalam dan lebih mendalam. Dilaporkan bahawa panggilan telefon ke atas penumpang kapal MH370 masih berdering EMPAT HARI selepas kehilangan pesawat. Laporan mencadangkan seramai 19 keluarga telah berjaya membuat panggilan telefon kepada orang yang tersayang yang hilang dari keluarga  mereka.

Menurut media China, 19 keluarga telah menandatangani satu kenyataan bersama mengesahkan mereka membuat panggilan yang disambungkan kepada penumpang hilang tetapi tanpa jawapan.

Di samping itu seorang pegawai Malaysia Airlines mengesahkan bahawa mereka juga telah cuba untuk berhubung dengan telefon bimbit hilang anak kapal, tetapi sekali lagi tanpa jawapan. Dan yang lebih aneh  beberapa laman web media sosial telah menunjukkan penumpang hilang masih memiliki status ‘online’ di akaun mereka. Seorang lelaki berkata bahawa profil QQ saudara yang hilang – satu laman rangkaian sosial Cina  masih login.

Tetapi yang mengecewakan  untuk semua keluarga ialah semua mesej atau panggilan masih belum dibalas. Ini bukan kali pertama bahawa telefon dari orang-orang hilang dapat dicapai.





Pada hari Ahad lepas keluarga penumpang berjaya menelefon keluarga beliau LIVE di televisyen , tetapi tidak mendapat jawapan. Berita terbaru  tentang telefon hantu atau phanton dan kehadiran media sosial mereka dengan status online telah memberikan mereka yang menunggu harapan bahawa penumpang masih hidup. Tetapi ia mungkin semua tidak menjadi harapan  kerana  rangkaian telefon dan jenisnya mungkin patut disalahkan. Walaupun anda akan menjangkakan bahawa apabila mendengar nada dering telefon dihidupkan dan befungsi yang mungkin tidak benar-benar kes berlaku itu  mengikut seorang pakar .

” Ini tidak bermakna telefon yang anda panggil berdering lagi meski anda mendengarnya di pihak anda, ” penganalisis wayarles Jeff Kagan memberitahu NBC News.

“Rangkaian ini mencari telefon. Pertama berdasarkan di mana ia berada kali terakhir maka ia mengembang lagi. Kemudian jika rangkaian tidak dapat mencari telefon, panggilan akan ditamatkan. “

Rupa-rupanya walaupun telefon yang berkenaan adalah dalam mod kapal terbang -atau dimatikan atau pecah  ia masih boleh berdering di hujung sebelah pemanggil, walaupun ada secara teknikal tiada peluang ia sedang disambungkan. Penerbangan ini dianggap telah terhempas di luar pantai Vietnam pada hari Sabtu selepas terputus hubungan dengan pengawal trafik udara di luar pantai Malaysia timur. Kebimbangan pengganas untuk disalahkan meningkat kerana muncul dua penumpang yang telah menggunakan pasport dicuri. Tetapi ia kini telah disahkan bahawa salah satu lelaki, berusia 19 tahun warga  Iran Pouria Nour Mohammed Mehrdad adalah pencari perlindungan di Jerman dan tidak mempunyai pautan dengan rangkaian keganasan pengesahan oleh Interpol.



sumber: http://www.mirror.co.uk/news/world-news/missing-malaysia-airlines-flight-phantom-3228868




Tiada ulasan:

Catat Ulasan