Isnin, 3 Mac 2014

ANWAR KE GEREJA, BERDOA UNTUK JESUS???




POSTED BY SEMUT HITAM ON 1:21 PG WITH 6 COMMENTS SO FAR

Inilah yang orang kata 'Matlamat Menghalakan Cara'. Demi nak menegakkan benang yang basah, ajaran yang jelas terpesong dari akidah pun dia boleh anggap sebagai ajaran yang benar. Jika sebelum ini, puak-puak Parti Angguk Saja tu menyelar dan mengecam tindakan Kassim Ahmad kerana dikatakan telah terpesong dari ajaran Islam yang sebenar. Jadi, macam mana pulak dengan tindakan Si Ketua Penipu tu yang menyamakan 'Jesus' dengan Nabi Isa? Adakah mereka hanya akan berdiam diri dan menerima anggapan tersebut?

"Saya orang Islam. Jesus bermaksud Isa. Saya tak kata Isa sahaja, saya kata Isa alaihissalam (sejahtera ke atasnya). Ada yang bertanya saya doakan untuk Jesus, saya kata ya, untuk Nabi Isa," katanya dalam kuliah Maghrib di Surau Al-Muqaddis, Kajang, malam ini.Sebagai seorang umat Islam yang memahami serta mendalami ilmu Islam, sudah pasti kita tau yang mana benar dan yang mana tidak. Siapa kata Jesus tu Nabi Isa?

Tindakan menyamakan Jesus dengan Nabi Isa tu merupakan satu dakyah songsang yang telah diubah oleh puak - puak Nasrani yang dipengaruhi oleh Yahudi untuk mengelirukan umat Nabi Isa. Sejarah Islam mencatatkan bahawa Nabi Isa diangkat ke langit dan rupanya telah digantikan dengan seorang lelaki yang bernama Jesus ketika Nabi Isa dikejar oleh musuh-musuhnya. Perkara tersebut telah dijelaskan kepada umat Islam supaya tidak timbul kecelaruan dari segi akidah dan kepercayaan kepada ajaran yang dibawa oleh Nabi Isa a.s.

Adalah sesuatu yang mustahil bagi Si Ketua Penipu tu kalau dia kata dia tak pernah bacamengenai sejarah tersebut melainkan dia sememangnya 'BUTA' Sejarah Islam. Jika Si Ketua Penipu tu anggap Jesus sebagai Nabi Isa, adakah dia juga turut bersetuju bahawa yang disalib oleh puak - puak Nasrani dan Yahudi itu juga Nabi Isa?


Adakah dia juga menerima ajaran yang dibawa oleh puak - puak Nasrani yang mengatakan bahawa Jesus tu anak Tuhan? Itu penjelasan yang sewajar diberikan oleh Si Ketua Penipu tu. Nah!!! Jangan la dek kerana dia GILA sangat nak berKUASA sampai tahap dia sanggup memesongkan akidah umat Islam di Malaysia ni. Cukup la setakat dia je yang sesat. Jangan nak sesatkan orang lain pulak!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan